FAQ

I. Insurance Academy

1. Wat is Insurance Academy ?

Insurance Academy is een opleidingsunit die inspeelt op de behoeften van de spelers van de verzekeringswereld.

2. Wat is het concept ?

Het concept van Insurance Academy bestaat erin dat online opleidingen worden aangeboden die zijn samengesteld uit modules van 15 minuten, zodat u uw tijd volledig zelf kunt beheren.

3. Wie zijn de lesgevers ?

Onze lesgevers zijn afkomstig uit verschillende vakgebieden (advocaten, bedrijfsjuristen, professoren aan de universiteit), maar ze hebben één ding gemeen: ze zijn actief in de verzekeringssector en kennen deze sector als geen ander.

4. Welke opleidingen worden aangeboden ?

De opleidingen beslaan alle takken van de verzekeringswereld, maar gaan ook over kwesties die bij de verschillende verzekeringsberoepen aansluiten.

II. De werking van het platform

5. Hoe werkt het platform ?

Nadat u ingeschreven bent, kunt u de opleidingen kiezen die u interesseren, en ze aan uw persoonlijke ruimte toevoegen.

6. Welke browsers moet ik gebruiken ?

Behalve een actieve internetverbinding moet u minstens een van de onderstaande (of recentere) browsers hebben: Internet Explorer 11+, Firefox (laatste versie), Safari 9+ op Mac, Google Chrome (laatste versie). Javascript moet geactiveerd zijn en cookies moeten aanvaard worden. 

7. Kan ik de modules via een tablet of een smartphone bekijken ? 

Natuurlijk! De website is zo ontworpen dat hij perfect werkt op een tablet of smartphone.

8. Hoe koop ik een opleiding ? 

Als u ingeschreven bent op het platform, kunt u in de "bibliotheek" de opleidingen die u interesseren, selecteren. U betaalt online of met factuur, zoals u verkiest.

9. Waar kan ik de algemene verkoopsvoorwaarden vinden ?

U vindt ze op het onderstaande adres hier.

Om het u makkelijk te maken, staat op elke pagina van de website een link hiernaar.

III. Beheer van mijn gebruikersaccount

10. Hoe log ik in op/ga ik naar mijn account ?

Op de homepage hebt u twee knoppen. Met de eerste – "inschrijving" – kunt u zich inschrijven als u het platform voor het eerst bezoekt. Daarna hoeft u alleen uw gebruikersnaam en password in te vullen om naar uw persoonlijke ruimte op het platform te gaan.

11. Kan ik inloggen via mijn Google- of Facebook-account ?

In dit stadium en met name omwille van de facturatie moet u zich manueel inschrijven aan de hand van het formulier op het platform.

12. Hoe verander ik mijn login-e-mailadres ?

U gaat gewoon naar uw persoonlijke ruimte en klikt dan links bovenaan op uw profielfoto. Vervolgens kunt u uw profiel oproepen en uw login-e-mailadres wijzigen.

13. Hoe verander ik mijn password om in te loggen ? 

U gaat gewoon naar uw persoonlijke ruimte en klikt dan links bovenaan op uw profielfoto. Vervolgens kunt u uw profiel oproepen en uw password wijzigen.

14. Wat doe ik als mijn login of password niet meer weet ?

Op de loginpagina kunt u het systeem vragen om u het ontbrekende element mee te delen.

15. Kan een van mijn collega’s of iemand anders mijn identificatiegegevens gebruiken om in te loggen ?

De identificatiegegevens zijn persoonlijk, want op het einde van de opleiding worden de attesten van deelname en van slagen op naam afgeleverd.

16. Vanaf wanneer heb ik toegang tot de opleiding die ik heb gekocht ?

Bij online aankoop wordt de opleiding aan uw persoonlijke ruimte toegevoegd zodra de transactie afgerond is. Als u met factuur betaalt, wordt de opleiding toegevoegd daags na ontvangst van de betaling.

17. Kan ik mijn aankoop nog intrekken ?

Als u een online aankoop verricht, beschikt u over een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

IV. Opleidingen

18. an ik meer dan één opleiding tegelijkertijd volgen ?

Natuurlijk; u kunt aan uw persoonlijke ruimte zo veel opleidingen toevoegen als u zelf wil. U kunt deze dan bekijken naargelang u ze nodig hebt en in de volgorde die u zelf bepaalt.

19. Hoeveel kost een opleiding ?

Elke opleiding bestaat uit een aantal capsules. Elke capsule is verkrijgbaar voor de eenheidsprijs van 15 € incl. btw.

20. Hoe kan ik betalen ?

U kunt online een opleiding aankopen, door middel van een creditcard (VISA, MasterCard, enz.) of vragen dat u een factuur wordt toegestuurd, die u dan betaalt.

21. Is er een tijdslimiet om een opleiding af te werken ?

Nee. Indien u echter de verschillende tests wenst af te leggen en een certificaat van slagen wenst te bekomen, moet u alle capsules van de opleiding die u hebt gekozen, bekeken hebben.

22. Kan ik een opleiding een tweede keer volgen ?

Natuurlijk!

23. Ik krijg een capsule niet open, wat moet ik doen ?

Controleer eerst of uw computer met de nodige software is uitgerust (zie vraag 6).

Als het probleem daarmee niet opgelost is, kunt u ons contacteren via het e-mailadres  info@insuranceacademy.be, waarin u het probleem toelicht.   

V. Certificaten en punten

24. Hoe bekom ik het certificaat ?

Het attest van deelname krijgt u automatisch zodra u een capsule van een gekozen opleiding hebt bekeken.

Om het certificaat van slagen te bekomen moet u alle capsules van een opleiding bekeken hebben en voor elk van de verschillende tests geslaagd zijn.

25. Waarom krijg ik mijn certificaat niet ?

Hebt u gecontroleerd of de e-mail niet bij uw spamberichten is terechtgekomen?

26. Wat is de waarde van het certificaat ?

Naargelang van uw beroep kunt u met het certificaat opleidingspunten bekomen, die door de gepaste instanties gevalideerd worden.

27. Wat is het verschil tussen het deelnameattest en het attest van slagen ?

Het deelnameattest bewijst dat u de capsule waarvoor u het attest hebt ontvangen, bekeken hebt. Het attest van slagen daarentegen bewijst dat u geslaagd bent voor de tests die aan de verschillende capsules van een opleiding gelinkt zijn.

28. Krijg ik een tweede kans als ik fout antwoord ?

Ja, u kunt nogmaals proberen om de vragen te beantwoorden, maar u moet eerst de capsule opnieuw bekijken.

29. Heb ik op het einde van een opleiding recht op FSMA-punten of punten van andere instellingen ?

Bij elke opleiding staat vermeld hoeveel punten kunnen worden toegekend en welke instelling ze accrediteert.

30. Wat is een « puntenkrediet » ?

Om opleidingspunten te bekomen, moet u volledige lesuren gevolgd hebben; als u opleidingen volgt die minder dan 1 uur duren, kunt u de verschillende opleidingen samentellen en een erkenning bekomen zodra u aan 1 lesuur komt.

VI. Problemen op het platform

31. Wie kan ik contacteren als ik met technische problemen kamp ?

U kunt ons een e-mail sturen - info@insuranceacademy.be - en daarin het probleem waarmee u te maken hebt, uiteenzet.

32. Wie kan ik contacteren in verband met administratieve en operationele kwesties ?

U kunt ons een e-mail sturen - info@insuranceacademy.be - en daarin uw vraag stellen.